Rozpoczęcie własnej działalności biznesowej to ogromne wyzwanie. Sukces w biznesie zależy od wielu czynników, w tym od odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Jednym z najprostszych sposobów, aby zdobyć potrzebną wiedzę, jest sięgnięcie po wartościowe książki. Dlatego przygotowaliśmy listę, w której zawarliśmy książki o biznesie dla początkujących. Te pozycje z pewnością pomogą Ci stanąć pewnie na nogi w świecie przedsiębiorczości.
48-godzinna doba – Maciej Wieczorek
Naszą pierwszą propozycją jest książka autorstwa Macieja Wieczorka „48 godzinna doba”, której tytuł nawiązuje do dodania dodatkowych godzin w dobie. Oczywiście jest to metafora – książka opisuje skuteczne techniki zarządzania czasem, które pozwalają na efektywną realizację większej ilości zadań. Sprawnie zastosowane stworzą wrażenie, że nasza doba wydłużyła się, ponieważ w tym samym, lub nawet krótszym czasie będziemy w stanie wykonywać znacznie zadań. Autor książki jest wręcz fanatycznie zafascynowany tematem zarządzania czasem. Jego dzień jest ekstremalnie poukładany, a grafik zapełniony co do sekundy. Nie oznacza to, że Maciek pracuje dużo – po prostu piekielnie efektywnie wykorzystuje czas przeznaczony na pracę. W swojej książce dzieli się ponad 100 różnymi technikami pozwalającymi na ‘wydłużenie doby’. Jest to obowiązkowa pozycja dla każdego, kto robi więcej niż inni.
Firma, czyli Ty – Paul Jarvis
Kolejną propozycją na naszej liście zawierającej książki o biznesie dla początkujących jest Paula Jarvisa „Firma, czyli Ty”. Jest to swoisty przewodnik po tym, jak tworzyć świetnie zarabiające firmy, posiadające zautomatyzowane systemy. Nieważne, czy sprzedajesz konkretny produkt, oprogramowanie, czy udostępniasz w sieci lekcje, klienci mogą kupować twoje usługi i produkty oraz korzystać z nich bez twojej obecności przy każdej transakcji. Choć rozwijanie produktu może pochłaniać mnóstwo czasu i wymagać wielu poprawek, to liczba klientów jednoosobowego przedsiębiorstwa może być właściwie nieskończona. Dzięki temu zysk jest generowany również poza czasem poświęconym na zarabianie.
Youpreneur – Chris Ducker
Trzecią pozycją, na którą naszym zdaniem należy wrócić uwagę poszukując książki o biznesie dla początkujących jest „YOUPRENEUR. Jak zbudować i rozwinąć firmę opartą na marce osobistej” Chrisa Duckera. Autor podpowiada w niej, jak krok po kroku zacząć budować firmę oraz na jakich strategiach się skupić i jak się komunikować. To pewnego rodzaju proces, który można dopasować do siebie, do swojej branży i wdrożyć. Chris Ducker dotyka ważkich tematów takich jak generowania przychodu, marketingu czy grupy docelowej.
Własna firma krok po kroku – Grzegorz Krzemienia
Czwarta książka, o której warto wspomnieć jest autorstwa Grzegorza Krzemienia i nosi tytuł „Własna firma krok po kroku”. Po jej lekturze znajdziesz odpowiedzi na takie pytania: jak myśleć strategicznie i jednocześnie działać operacyjnie? Jak pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż? Jak skutecznie reklamować swoje produkty lub usługi? Jak delegować zadania, rozliczać i motywować pracowników? Jak kontrolować finanse i budżet? Autor jest menedżerem z dwudziestoletnim doświadczeniem, które zdobył, rozwijając jedną z najlepszych na rynku agencji interaktywnych – od pomysłu do stabilnej i zyskownej organizacji z uporządkowaną strukturą. W książce dzieli się doświadczeniami, przywołując liczne przykłady i proponując konkretne rozwiązania. Adresuje je nie tylko do tych, którzy zaczynają w biznesie, lecz także do działających w nim od lat i nieustannie mierzących się z rynkowymi wyzwaniami i dylematami.
Biblia Social Media – wielu autorów
Piąta pozycja na liście zawierającej książki o biznesie dla początkujących „Biblia Social Media” wydawnictwa Expertia. Książka ta rozkłada na czynniki pierwsze wszystkie najważniejsze platformy i strategie, oraz pokaże Ci krok po kroku jak za ich pomocą rozwinąć biznes i zarobić pieniądze. Social media to potęga, obok której nie możesz przejść obojętnie. Kryją w sobie wielki potencjał – zarówno marketingowy, jak i biznesowy.
Jak zbudowałem firmę – Guy Raz
Ostatnią lekturą, którą polecimy Ci w tym artykule jest „Jak zbudowałem firmę” Guya Raza. Jest to książka oparta na wywiadach prezentowanych w serii podcastów radia NPR „How I Built This”, których gospodarzem jest właśnie Guy Raz. Znajdziesz w niej bezcenną wiedzę i inspirację wynikającą z rozmów z ponad dwustoma przedsiębiorcami z całego świata, którzy opowiadają o swoich porażkach i nauczkach oraz o tym, co sprawiło, że osiągnęli sukces. To obowiązkowa pozycja dla każdego, kto marzy o otwarciu własnej firmy lub zastanawia się, dlaczego udało się to innym.
Książki o biznesie dla początkujących to nieocenione źródło wiedzy dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w przedsiębiorczości. Wyżej wymienione pozycje dostarczą Ci kompleksowej wiedzy i inspiracji do rozpoczęcia własnego biznesu. Bez względu na to, czy dopiero myślisz o założeniu firmy, czy już prowadzisz własny biznes, warto sięgnąć po te książki i czerpać z nich wiedzę. Sukces w biznesie jest w zasięgu ręki – wystarczy odpowiednio się do niego przygotować!
Koniecznie zajrzyj na Expertię, gdzie znajdzie wiele ciekawych książek, które pomogą Ci w biznesie!