Reklama w social mediach jest jedną z częściej poleconych opcji promocji marki sieci. Chcąc ją rozpocząć często zastanawiasz się czy reklama w mediach społecznościowych będzie rzeczywiście warta uwagi i rzeczywiście może być skutecznym sposobem na pozyskiwanie klientów. W tym tekście odpowiadamy na pytania czy reklama w social mediach jest korzystna, a jeśli tak, to jakie są zalety takiej reklamy i dlaczego warto promować się w mediach społecznościowych.
Czy reklama w social mediach jest korzystna?
Tak, reklama w mediach społecznościowych jest korzystna i ma wiele zalet. Przede wszystkim obawy o social media biorą się z nieco rozrywkowego ich charakteru. W rzeczywistości jednak przebywają na nich konkretni użytkownicy, którzy oprócz rozmowy ze znajomymi i spędzania wolnego czasu również dokonują zakupów i wydają na to pieniądze tak, jak wszyscy inni użytkownicy internetu. Reklama w mediach społecznościowych pozwala zatem docierać do wartościowych klientów i potrafi często zapewniać spore zyski.
Reklama w mediach społecznościowych została również przetestowana przez wiele marek na bardzo dużych budżetach reklamowych. Jest z nami już od wielu lat, a obecność takich gigantów jak McDonald’s czy KFC, którzy reklamują się w mediach społecznościowych, najlepiej pokazuje, że jest to bezpieczny, efektywny i co najważniejsze skuteczny sposób pozyskiwania klientów.
Nieograniczona grupa odbiorców social mediów
Chcąc reklamować się w mediach społecznościowych, przede wszystkim mamy do dyspozycji nieograniczoną grupę odbiorców. Na tych platformach skupiają się miliardy użytkowników z całego świata. Nawet biorąc pod uwagę tylko ściśle określonych użytkowników, nadal jest to bardzo duża grupa. Dzięki temu możemy emitować reklamę tylko tym osobom, które z dużym prawdopodobieństwem zostaną naszymi klientami. Nawet jeśli mamy bardzo specyficzne wymagania, do dyspozycji mamy ogromną ilość użytkowników, do których możemy skierować naszą reklamę. W porównaniu z reklamą tradycyjną, a nawet innymi sposobami reklamy internetowej, social media są bardzo korzystne i oferują dostęp do praktycznie nieograniczonej grupy odbiorców, z której możemy korzystać na różne sposoby.
Targetowanie reklamy
Drugim bardzo dużym plusem dla którego warto reklamować się w mediach społecznościowych, jest targetowanie odbiorców. Jeśli mówimy o płatnych systemach reklamowych takich jak np. Facebook Ads, do dyspozycji otrzymujemy prosty i czytelny system targetowania, gdzie możemy wybierać konkretne cechy, jakie muszą spełniać nasi odbiorcy, aby mogli zobaczyć naszą reklamę. W mediach społecznościowych możemy również targetować nasz przekaz reklamowy naturalnie ze względu na miejsce publikacji lub tematykę jeśli promujemy się poprzez prowadzenie profilu czy emitowanie spotów reklamowych.
Targetowanie sprawia zatem, że wydajemy na naszą reklamę mało pieniędzy w porównaniu z innymi sposobami reklamy, aby pozyskać klientów. Korzystając z targetowania, emitujemy reklamę tylko tym osobom, które realnie mogą zostać naszymi klientami, przez co zwiększamy skuteczność i efektywność finansową, nie musząc marnować budżetu oraz czasu na reklamę w dużej grupie, w której znajdują się przypadkowe osoby — które z pewnością nie zostaną naszymi klientami.
Różne formy i rodzaje
W mediach społecznościowych mamy również do wyboru wiele form reklamy. Możemy korzystać zarówno z płatnych systemów reklamowych, jak i samodzielnie wdrażać marketing szeptany, prowadzenie profilu, influencer marketing czy marketing poleceń lub social selling. To wszystko sprawia, że możemy wybrać odpowiednią formę reklamy dostosowaną do naszych celów, które chcemy osiągnąć lub możliwości, które aktualnie posiadamy. Nie musimy nawet posiadać budżetu reklamowego, gdyż niektóre sposoby reklamy w mediach społecznościowych możemy przeprowadzać za darmo, wykonując je samodzielnie.
W social mediach do dyspozycji mamy również różne opcje reklamy takie jak reklamy tekstowe, graficzne, video czy plansze produktowe. Dzięki temu możemy zaprezentować nasz projekt lub produkt, który sprzedajemy w odpowiedni i jakościowy sposób. Wpłynie to na wyższą konwersję i oceny naszej firmy. Często trudno przy pomocy z narzuconych form reklamy dobrze zaprezentować konkretny produkt, który może wymagać np. praktycznego przedstawienia na filmiku wideo lub dokładnego opisu tekstowego.
Elastyczność reklamowania się
Kolejnym pozytywnym elementem reklamy w mediach społecznościowych jest elastyczność promowania się. Dzięki tej opcji reklamy, a także przez charakter mediów społecznościowych możemy reklamować się w dokładnie taki sposób, w jaki chcemy i nie musimy zobowiązywać się na konkretne działania reklamowe czy płacenie regularnych abonamentów. Możemy reklamować się zarówno samodzielnie jak i wykorzystywać liczne agencje marketingowe.
Jest to bardzo dobre rozwiązanie, gdyż każda firma chce promować się w inny sposób i ma inne możliwości. Dzięki temu każda marka będzie mogła wybrać taki sposób reklamy, który będzie dla niej komfortowy czy opłacalny. Możemy również w każdej chwili przerywać reklamę w social mediach, edytować ją lub ponownie wznowić. Jest to bardzo ważne, gdyż w biznesie często mamy do czynienia z nieprzewidzianymi sytuacjami na które musimy szybko reagować. Promocję marki social mediach możemy zatem edytować nawet w ciągu kilkunastu minut, podejmując odpowiednie działania. Byłoby to dość trudne przy innych typach reklamy np. szeroko zakrojonej kampanii influencer marketingowej, gdzie trudno jest wstrzymać ją na jakiś czas lub zablokować jeśli w grę wchodzi znana osoba i liczne podpisane umowy reklamowe.
Pasywność niektórych form reklamy
Bardzo ciekawym plusem jest pasywność niektórych form reklamy w social mediach. Poprzez publikowanie treści czy prowadzenie naszego profilu będziemy mogli skorzystać z pasywności tego sposobu reklamy. Oznacza to, że z raz wykonanej pracy np. opublikowania ciekawego artykułu tematycznego, będziemy czerpali korzyści jeszcze przez bardzo długi czas np. przez wiele lat bez wykonywania jakiejkolwiek pracy. Prowadząc zatem reklamę w social mediach, która pozostawia po sobie ślad, możemy korzystać z pasywności promocji. Dzięki temu będziemy mogli liczyć na napływ nowych klientów jeszcze na długo po zakończeniu kampanii reklamowej i zawieszeniu działań, co również będzie opłacalne finansowo.