Wizytówki na Google Maps to nieco mniej znany proces niż pozycjonowanie strony internetowej. Jest on jednak bardzo skuteczny i pomaga zwiększać widoczność naszej marki w sieci – szczególnie lokalnie.
W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje o SEO wizytówki na Google Maps, któreamoże pomóc nam wypromować naszą firmę w taki sam sposób, jak pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google.
Czym jest SEO wizytówki w Google Maps?
SEO wizytówki na Google Maps to proces jej optymalizacji i dostosowywania do aplikacji map Google. Działa on na takiej samej zasadzie jak pozycjonowanie stron internetowych, czyli dostosowywanie stron do wyszukiwarki. Cały proces również jest długotrwały, nieprzewidywalny i składa się z wielu elementów. Również oficjalnie nie znamy dokładnych parametrów, wytycznych czy informacji na temat SEO, ale tak jak w przypadku stron internetowych mamy informacje, o jakie elementy musimy zadbać i które rzeczy liczą się najbardziej.
Pozycjonowanie wizytówki na Google Maps bardziej opiera się o wstępną optymalizację i konfigurację aniżeli o działania długoterminowe w porównaniu do pozycjonowania stron internetowych. Do konfiguracji i zadbania mamy również dużo mniej elementów niż przy serwisie internetowym, przy którym musimy często skonfigurować nawet kilkaset rzeczy.
Celem pozycjonowania wizytówki na Google Maps jest sprawienie, aby ta pojawiała się na najwyższych możliwych pozycjach w rankingu, jeśli na Google Maps wyszukiwane są konkretne informacje. W efekcie dobrze wypozycjonowana wizytówka będzie znajdowała się w pierwszej transzy wyników i pojawi się jako jedna z pierwszych pinezek, a także jako jedna z pierwszych propozycji na liście po lewej stronie mapy.
Jak pozycjonuje się wizytówkę w Google Maps?
Przede wszystkim pozycjonowanie wizytówki na Google Maps powinniśmy rozpocząć od jakościowego utworzenia i skonfigurowania wizytówki. Musimy usunąć zatem wszystkie wizytówki związane z naszą marką i pozostawić tylko jedną, wiodącą, na której będziemy się skupiali. Duplikaty z pewnością nie są mile widziane przez Google.
Uzupełnienie informacji
Następnie należy uzupełnić wszystkie rubryki i formularze zgodnie z prawdą bez manipulacji czy błędów. Od tego zależy czy nasza wizytówka będzie kompletna, czy będzie przedstawiała wszystkie informacje, a także czy będzie wyświetlała się odpowiednim osobom na mapach Google. Do uzupełnienia informacji możemy zaliczyć takie czynności jak: podanie adresu stacjonarnego, numeru telefonu, adresu witryny czy godzin otwarcia. Dobrym ruchem jest również umieszczenie lokalnego stacjonarnego numeru telefonu, który będzie silnym sygnałem dla Google o lokalnym charakterze naszej marki.
Content na wizytówce Google
Gdy założymy, zweryfikujemy i uzupełnimy solidnie naszą wizytówkę wszystkimi najważniejszymi informacjami, pora przejść do dodawania contentu na naszą wizytówkę.
Odzwierciedla on naszą firmę w szczególny sposób. Warto zatem dodać dużą ilość profesjonalnych fotografii naszej marki. W trakcie pozycjonowanie wizytówki, wielu klientów może dodawać swoje zdjęcia, które nie będą obrobione czy odpowiednio wykadrowane. Dzięki dodaniu zdjęć przez nas mamy pewność, że wizytówka będzie prezentowała się jakościowo i profesjonalnie. Możemy również zamówić i umieścić na wizytówce wirtualny spacer, który będzie doskonałym i dobrze odbieranym elementem przez Google Maps. Dzięki niemu, nasi klienci, mogą również sprawdzić markę i dłużej przebywać na naszej wizytówce. Ciekawym sposobem dodawania contentu na wizytówkę jest również publikowanie krótkich postów podobnych do tych z Facebooka o naszej marce.
Wizytówka Google – powiązanie ze stroną internetową
Kolejnymi działaniami, które możemy wykonać, aby pozycjonować wizytówkę na Google Maps, jest powiązanie wizytówki z naszą witryną – zarówno adresem podanym wizytówce, jak i osadzeniem wizytówki na naszej stronie internetowej.
Gdy nasza wizytówka już funkcjonuje, powinniśmy również zadbać o dodawanie dużej ilości pozytywnych opinii o naszej firmie.Możemy zatem prosić klientów, aby po skorzystaniu z usługi dodawali opinie o nas na Google Maps. Warto odpowiadać wtedy na każdą opinię i kontynuować rozmowę, aby wizytówka była aktywna i zawierała jak najwięcej konwersacji. Co ważne, Google Maps nie sortuje wizytówek według średniej ocen, a bierze pod uwagę wiele czynników, więc przede wszystkim powinniśmy zadbać o dużą liczbę regularnie pojawiające się opinii na nasz temat.
Dlaczego warto wypozycjonować wizytówkę Google?
Istnieje wiele korzyści związanych z SEO wypozycjonowanej wizytówki na Google Maps. Przede wszystkim, jeśli będziemy ją pozycjonować, możemy liczyć na wyższy wynik wyszukiwania i lepszą widoczność. Im wyżej w hierarchii wyników map Google będzie pojawiała się nasza wizytówka, tym szybciej zobaczą ją potencjalni klienci i odbiorcy. Optymalną sytuacją jest ta, kiedy nasza wizytówka pojawia się w pierwszej transzy kilkunastu wyników. Plusem jest również fakt, że pozycjonowania wizytówki przynosi sporą widoczność, a jest dużo prostsze aniżeli pozycjonowanie strony internetowej. Cały proces możemy wykonywać zarówno samodzielnie, jak i skorzystać z jednej z wielu agencji marketingowych.
Widoczność na Google Maps pomaga również budować nasz pozytywny lokalny wizerunek. Użytkownicy internetu, a także klienci lokalni bardzo często wyszukują usług, a także produktów na mapach Google. Nie służą one jedynie do wyznaczenia trasy. Jeśli będziemy pojawiali się na nich często, a także będziemy posiadali zadbaną wizytówkę i wiele pozytywnych rekomendacji, będziemy mogli z powodzeniem budować wizerunek lidera branżowego i przyciągać nim nowych klientów.
Tą metodą promocji możemy również zarządzać wedle własnego uznania. Możemy działać w różnej intensywności, a także zlecać go innym osobom. Możemy też samodzielnie decydować, na jakim terenie chcemy być widoczni i z jakiej lokalizacji chcemy pozyskiwać odbiorców. Jest to bardzo ważne, gdyż przy pomocy pozycjonowania wizytówki na Google Maps możemy precyzyjnie określić lokalizację, która nas interesuje i skupiać się właśnie na niej.
Pozycjonowanie wizytówki na Google Maps może również wspomagać proces pozycjonowania strony internetowej. Jeśli powiążemy zadbaną i dobrze wypozycjonowaną wizytówkę z serwisem internetowym, będzie miało to pozytywny wpływ na SEO samej strony internetowej. Dodatkowo, posiadając jakościową wizytówkę na Google Maps, możemy liczyć na to, że będzie pojawiała się również w tradycyjnej wyszukiwarce Google po prawej stronie lub nad wynikami organicznymi jako propozycja wyniku lokalnego. Jest to zatem szansa na pojawienie się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google bez konieczności promowania witryny.
Poznaj 138 technik na dotarcie do nowych klientów i zwiększenie sprzedaż swoich produktów i usług.